MENU

čtvrtek 16. března 2017

Jak hydratovat mastnou pleť? | BEAUTY

Ahoj! V dnešním článku bych se chtěla věnovat tématu, které mě doprovází po celý život a slyšela jsem o něm už spoustu pravdivých i nepravdivých mýtů - hydratování mastné pleti. Pokud vás zajímá více, čtěte dále.
S mastnou pletí bojuji odjakživa. Stejně tak i s pupínky, které mastnější pleť hodně často doprovázají. Po dobu, co jsem používala hormonální antikoncepci jsem pleť měla vždy v lepším stavu, ale konečně jsem se naučila jí porozumět a nedělat nešetrnou péči více škody než užitku. Nikdy jsem netrpěla na akné, ale trápí mě občasné pupínky, které si vlastně způsobuji sama - příliš si sahám na obličej, někdy se večer zapomenu odlíčit a když už se mi na obličeji nějaký objeví, tak mu nedám pokoj, dokud ho pořádně "nevymáčknu". O tom to ale dnes nebude. Chci se věnovat tomu, jak správně hydratovat tento typ pleti, jelikož jsem narazila na spoustu mylných názorů, že pokud jste "mastnější", pleť byste hydratovat neměli, což je velikánská chyba.
Většina lidí bojující s mastnou pletí na ní používá dost agresivní a vysoušející produkty - tonika, čistící gely a podobně. Naše pleť ale funguje tak, že čím více jí budete vysušovat, tím více se bude mastit, aby se vytvořila jakási rovnováha a můžete si tak zadělat na pořádný problém. Proto je potřeba najít nějaký kompromis - vysoušejte jemně, ale zároveň hydratujte! Jak zevnitř (dostatečným pitným režimem), tak také zvenčí. Mám pro vás hned několik tipů na produkty, které mi pomáhají pleť udržovat v rovnováze a přispěly k celkovému zlepšení vzhledu mé pleti. Nezapomeňte, že se jedná o tipy a triky, které fungují a vyhovují mně a nemusí fungovat na všechny zbylé s mastnou pletí.
Je hned několik variant, kdy můžete do své pleťové rutiny přidat nějaké hydratační pomocníky a to například odličování pomocí balzámů nebo olejů. Na tohle téma jsem psala samostatný článek, takže vás odkážu sem a doporučuji heřmánkové máslíčko od The Body Shop, které make-up bezvadně rozpustí a pokožku zanechá nádherně vláčnou. Skvěle fungovat budou i klasické dvoufázové odličovače, nicméně v téhle kategorii vám žádný nedoporučím, protože je nepoužívám.
Pokud se budeme bavit o podkladových krémech a bázích pod make-up, doporučila bych kompletně se vyhnout silikonovým bázím, které pleť přímo dusí a rázem máte zaděláno na pupínky. Pod make-up to chce něco lehkého, nejlépe s gelovou konzistencí, abyste neměli problémy se suchými šupinkami a aby make-up měl na čem držet. Mám hodně mastnou T-zónu, ale zároveň jsem vždy někde po obličeji měla suchá místečka, kterých jsem se za boha nemohla zbavit. Na doporučení jedné slečny z instagramu jsem objevila perfektní krém, který dokonce nese název Make-up Starter a je od Nivey. S touto značkou sice nemám úplně nejlepší zkušenost, ale šanci jsem mu dala a rozhodně nelituji! Má lehounkou gelovitou konzistenci, do pleti se velmi rychle vsákne, dodá potřebnou dávku hydratace a jako báze funguje taktéž skvěle.
Nejvíce hydratace své pleti dávám přes noc a proto jí klidně dopřeju i pořádnou dávku pleťového oleje. Dříve pro mě bylo naprosto nemyslitelné použít olej, ale teď si to užívám a má to skvělý vliv na celkový stav pleti. Výrazně pomáhá s regenerací, takže se pupínky a další neplechy mnohem lépe hojí. Pokud se mi zrovna nechce použít olej, alespoň jednou týdně použiji hydratační masku od NUXE, kterou nechám působit přes noc. Ráno pleť přímo září! Nejčastěji ale sahám po klasickém krému, který je trochu hutnější než krém na běžné denní nošení a aktuálně je to Krásná slečna od Havlíkovy přírodní apotéky.
Po ranním čištění mívám pleť občas přesušenou a napnutou. Hlavně když jsem dlouho vynechávala svůj noční rituál s olejem nebo maskou. V takovém případě stačí na vatový tamponek nanést pár kapek Clinique Turnaround hydratační emulze. Při pravidelném používání skvěle působí i na texturu pleti.

S mastnou pletí je to běh na dlouhou trať. Nezapomínejte na pravidelné čištění a exfoliaci i na onu opomíjenou hydrataci!
Budu ráda, když mi v komentářích dáte vědět, co funguje pro vás a jaký je vás osvědčený produkt. Pokud máte jakékoliv otázky, ráda vám na ně odpovím.

mějte se krásně, Karolína

4 komentáře :

  1. mám ten istý problém ako ty..tak isto mastná T-zóna, ale za to na pleti občasné suché miestečka. Za tie roky čo bojujem s týmto problémom som sa už tiež veľa mýtov dopočula..ale mám pocit,že moja pleť je proste nevyspytateľná a stále sa učím čo jej dať..:) momentálne testujem kórejskú kozmetiku..páči sa mi ten krém od Nivea..tak isto nemám s touto značkou dobré skúsenosti..ale asi mu tiež dám šancu :)

    BeautyMuffin

    OdpovědětVymazat
  2. mě asi nejvíc pomohly pleťové oleje jako noční péče, jasně je třeba najít ten správný olej a myslím že i správný poměr vodního podkladu, který se pak používá...mě nejvíc vyhovuje klasický arganový olej a jako podklad růžová voda ve velmi slabé vrstičce

    OdpovědětVymazat
  3. ja mám tiež mastnejšie časti na tvári, hlavne nos, ale hydratáciu a oleje nezanedbávam a tiež ich používam :) i keď občas použijem aj masku na odmastenie pleti :)
    MakeUpByVeo

    OdpovědětVymazat
  4. Krásnou slečnu si chci pořídit taky :) Havlíkova Apoteka mě baví :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!