pátek 6. ledna 2017

7 změn v roce 2017

Nikdy jsem na předsevzetí nevěřila. Vždyť přece když něco chcete změnit, můžete to změnit kdykoliv a nemusíte čekat na týden, měsíc nebo rok! Ale s tím se pojí také to, že si vlastně ani moc neděláte z toho, že jste to nedodrželi a takhle to jde stále dokola. Ty z vás, kterým odhodlání s předsevzetím vydrží po celý rok, velmi obdivuji a to je také důvod, proč jsem se rozhodla napsat tento článek. Jestliže to někam napíši, je větší pravděpodobnost, že se to budu snažit dodržet a možná mě to nakopne, tak jdeme na to!


#1 TRÁVIT VÍCE ČASU S RODINOU
S postupem času (asi jak stárnu...) si začínám mnohem více cenit času, který mohu strávit s rodinou. Před čtyřmi lety jsem se odstěhovala přes 100 kilometrů od rodičů, babiček a dalšího příbuzenstva. Vídáme se prakticky jednou za 14 dní, někdy i méně, a ačkoliv to k životu patří, každý jednou vyletí z toho svého pomyslného hnízda, tak je mi líto, že s nimi nemohu trávit více času. Proto hodlám rodinu a příbuzenstvo navštěvovat více či s nimi trávit více času, jelikož nic pro mě neznamená více než vlastní rodina!

#2 MÍT SE RÁDA
Mít se rád(a) a mít nějaké zdravé sebevědomí je velmi důležité pro každou lidskou bytost. Jsou události či vztahy, které moje sebevědomí hodně snížili a na tom chci teď intenzivně pracovat, protože nelze vést šťastný život, když jste neustále s něčím nespokojeni. Je načase myslet také sama na sebe!

#3 VÍCE CHODIT
V dnešní hektické době, kdy ráno letím do práce, večer co nejrychleji z práce či ze schůzky na schůzku, hodně opomíjím chůzi. Nechápejte mě špatně - procházky a toulky (nejen) přírodou bezmezně miluju, ale jde spíš o běžný pracovní týden. Všude se raději svezu autobusem, tramvají a když to jde tak autem, takže teď čestně slibuji, že budu více využívat vlastní zdroj dopravy - moje nohy! A třeba už v pondělí se projdu do práce :)

#4 JÍST VÍCE ZELENINY
Nedokážu se navždy vzdát některých věcí, jako je například pizza, donuty či další nezdravé dobroty, a přejít na kompletně "clean" stravu, ale rozhodně chci do svého jídelníčku zařazovat zeleninu častěji než doposud - ať už samotnou nebo přílohu k jídlu. 

#5 PRAVIDELNĚ BĚHAT
S během jsem pořádně začala v minulém roce a naprosto jsem si to zamilovala. První běhy naprosto katastrofální, ale s každým dalším to bylo lepší. Je velmi důležité najít to vaše tempo, abyste si to vedle zlepšení fyzičky také užili. Navíc ten pocit po doběhnutí je naprosto k nezaplacení. Každoročně se v předsevzetích objevuje hlavně "chci zhubnout", ale já nebudu přehnaně naivní. Nicméně kdybych zkombinovala pravidelný běh se stravou, která bude bohatší na zeleninu, nějaké to kilo by dolů jít mohlo. 

#6 ZAČÍT SE UČIT ŠPANĚLSKY
Vždy jsem byla velký nadšenec do jazyků, nicméně jsem se učila jen anglicky a německy. Tím moje ambice pohasly, což je škoda vzhledem k tomu, že mě to baví a dovolila bych si říct, že na ně mám i trochu talent. Poslední dobou jsem si naprosto zamilovala španělštinu a nebudu lhát, že to není primárně kvůli seriálu Narcos :D Každopádně - kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem, ne?!

#7 NOSIT VÍCE RTĚNEK
Pro někoho možná trochu úsměvné "předsevzetí", ale chtěla bych dát prostor všem svým rtěnkám - a že jich není málo! V posledních měsících se mi to docela dařilo, barevné rty mě baví mnohem více než výrazné líčení očí. 


Budu ráda, když mi napíšete, jaký je váš názor na novoroční předsevzetí a zda-li si také nějaká dáváte :)
Mějte bezvadný víkend!

8 komentářů:

  1. Hezká předsevzetí, já si dávám spíš cíle, kterých chci postupně dosáhnout, než vyloženě předsevzetí. Ale třeba letos jsem na seznam zařadila právě i častější konzumaci zeleniny a ovoce. A více nosit rtěnky, aby se dostávalo na každou z mé sbírky, to si tam asi taky připíšu! Plus už pár let bych se chtěla naučit rusky, ale pořád jsem se k tomu nedostala, se školou a prací toho mám i tak hodně. Tak třeba časem, uvidíme. Každopádně španělština je taky boží a v Narcos ji úplně miluju :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako by dnes slovo předsevzetí už bylo negativní nebo sprosté :D Proto jsem to nazvala spíše "změny" než cokoliv jiného :)

      Vymazat
  2. Také jsem si říkala, že si dám nějaké předsevzetí, ale většinu, kterou jsem si od letošního roku chtěla dát, už nějaký pátek provozuji a jsem na sebe hrdá, že to zvládám. :) Ať ti vůle vydrží i nadále! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já si novoroční předsevzetí nedávám ale tak nějak si v hlavě vždycky urovnám co chci dělat. Rozhodně chci jíst více zeleniny ale to většinou spolu s jarem přijde taková nálada, kdy si budu moci tu zeleninu snáz nakoupit. Když je zima tak vždycky chvátám domu a na nějakou zeleninu si ani nevzpomenu. Běhat určitě také opět začnu. Minulý rok mě to během jara-léta celkem bavilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V zimě je se zeleninou docela bída, i co se nabídky v obchodech týče, ale snažím se :) Tak snad nám to vyjde! ;)

      Vymazat
  4. španielčinu odporúčam, spolu s portugalčinou ju študujem na VŠ a je to obrovská láska! :) aj keď v narcos je pekná, ľubozvučná, pretože je to z Kolumbie, ale klasická španielska španielčina je ušušľanejšia (to je slovo :D). ale celkovo ako jazyk je ľahká, až na niektoré gramatické javy, ktoré ťa takto na začiatku nemusia trápiť :) super predsavzatia, prajem ti, nech sa plnia jedna radosť a nech máš skvelý rok! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od mé kamarádky, která španělštinu také studuje, neustále slýchám o jejich šíleném subjunktivu, takže vím, o čem mluvíš :D Moc děkuji a Tobě také přeji krásný a úspěšný rok! <3

      Vymazat

Děkuji za vaši odezvu!