sobota 30. ledna 2016

knižní okénko č.2

pěkný večer, dnes mám za sebou asi ten nejhorší test tohoto semestru a vypadá to, že štěstí při mě tentokrát nestálo. doufejme, že to vyjde příště, protože zatím se mi docela daří. je sice zkouškové a na "volnočasovou" četbu nemám ani pomyšlení, ale ráda bych se s vámi podělila o několik knih, které jsem četla či mám rozečtené a stojí za to! první díl knižního okénka najdete tady.
Kateřina Tučková; VYHNÁNÍ GERTY SCHNIRCH - tahle kniha nebude svou tématikou pro všechny čtenáře, protože se jedná o životní příběh Gerty, kterou stihl krutý osud. ačkoliv sama sebe považovala za Češku po své mamince, okolnosti po druhé světové válce se na ni podepsali stejně jako na ostatních Němcích, kteří byli násilně vysídlováni a odsunuti. historie může bohužel vypadat i takto a pokud se zajímáte o (po)válečnou tématiku, nešlápnete s Gertou vedle. Kateřina Tučková je výborná česká autorka a pozornost si zaslouží i další její knihy.

Cheryl Strayed; DIVOČINA - u Divočiny jsem viděla hodně velkou podobnost s knihou Jíst, Meditovat, Milovat a možná je to také důvod pro to, že jsem se s hlavní hrdinkou (a vlastně i samotnou autorkou!) tak rychle ztotožnila. Cheryl ve svých šestadvaceti letech udělá zásadní rozhodnutí, které změní nejen ji samotnou ale i život, který k ní nebyl zrovna vlídný. čeká ji celých 1770 km napříč několika státy a stojí před ní obrovská zkouška, kdy bude muset překonat samu sebe. pokud jste ji také četli, řekněte mi prosím, jak jste spokojeni s koncem knihy - asi budu jediná, komu se vůbec nelíbil :D

Fiona McFarlane; NOČNÍ HOST - v Levných knihách vždy narazím na velmi zajímavé knihy a Noční host je právě jednou z nich. dostala jsem se k ní teprve nedávno, takže nejsem moc daleko, nicméně z toho, co jsem se sama dozvěděla - příběh pojednává o ženě jménem Ruth důchodového věku, která se vypořádává se ztrátou svého manžela. žije sama v domě na australském pobřeží a pravidelně se ji zdá, že v noci se do jejího domu vkrádá tygr. jsem opravdu zvědavá, jaké rozuzlení tento příběh přinese!

Lauren Slayton; MALÁ KNIHA ŠTÍHLOSTI - MKŠ bude to pravé pro ty z vás, které chtějí trochu zatočit se svými kily. skvělou a zábavnou formou vás seznámí se všemi pravidly, kterými byste se měli řídit na své cestě za štíhlosti. koupila jsem ji nejdříve své kamarádce a nakonec ji mám doma také. kdykoliv se k této knize vrátíte, najdete tam zas a znovu něco nového :)

Henry Gidel; COCO CHANEL - kdo by neznal toto legendární jméno... ale znáte životní příběh této, která dobyla svět? tato biografie zachycuje lesk, slávu i dramata života Coco, takže pokud máte rádi tento žánr, doporučím vám ji všemi deseti!


v komentářích mi dejte vědět, jakou knihu jste četli naposled!



3 komentářů:

  1. To je nádherný výběr. Na Gertu se chystám během roku, teďka jsem jí koupila kamarádce k narozeninám, tak jsem zvědavá, co na ní bude říkat. Mně se moc líbily Žítkovské bohyně. No a Divočina to je další můj cíl. Četla jsem Jíst, meditovat a milovat, tak si myslím, že by se mi to mohlo líbit a teďka navíc jsem ještě víc zvědavá, když jsi napsala o tom konci, hrozně mě to zajímá :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuji :) na Žítkovské bohyně se také chystám! možná budu jediná, ale ten konec pro mě byl až příliš idylický :D

      Vymazat
  2. Divočinu jsem viděla jako film, na knížku se chystám už jakou dobu, ale teď na čtení vůbec není čas, to spíš čtu literaturu k bakalářce :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!