pondělí 7. září 2015

back to school tips + stationery haul

pěkné dopoledne! některým z vás už škola určitě začala, my vysokoškoláci si ještě o pár dní prázdniny prodloužíme. doufám, že nového školního roku vstoupíte úspěšně a v dnešním článku bych se s vámi ráda podělila o mé osobní tipy, jak si trochu zpříjemnit ten "drsný" začátek nebo jak se učit. jako malý bonus tu bude haul pro všechny milovníky papírnictví, sešitů a diářů :)
#1 spolehni se sám/sama na sebe! znám to moc dobře... jsou období, kdy se člověku nechce - začne to nepozorností v hodinách a většinou to končí vynecháváním přednášek. snažte se ale překonat sami sebe, protože ve zkouškovém období budete mít velké potíže sehnat si výpisky a látku, která vám chybí. pište si tedy vlastní výpisky z přednášek či cvičení, seminární práce a nepodceňujte přípravu na hodiny.

#2 využij každou minutu! potřebujete napsat seminární práci/naučit se na test? začněte hned ráno, když jste odpočatí a schopni vstřebávat informace. navíc, čím dříve začneš, tím dříve také skončíš a můžeš se věnovat tomu, čemu sám/sama chceš.

#3 systém odměna/trest! za každý úspěch by se člověk měl určitým způsobem odměnit. chcete novou kabelku, parfém, naušnice...? stanovte si cíle a pokud je splníte, odměňte se. může to ve vás probudit motivaci, která přetrvá, i když se vám zrovna něco nepovede. trestem vám budiž to, že test/seminární práci/zkoušku musíte dělat znovu a to přece nechcete.

#4 když nejde o život, jde o hov..! souvisí to s předchozím bodem, když se vám něco nepovede. pamatuji si, že tohle mi kdysi řekla má úžasná maminka, když jsem neměla zrovna dobré období a naučila jsem se na tohle heslo vzpomínat.

#5 zacvič si! máš pocit, že do hlavy už prostě nic nedostaneš? dej si pořádně do těla nebo si jdi zaběhat. vyčistíš si hlavu a sportem navíc tělo produkuje endorfiny, který je také označován jako hormon štěstí :)

#6 skupinové učení! někomu skupinové učení vyhovuje, někomu zase ne. já patřím k jedincům z té první skupiny, protože mi to vždy velmi pomohlo ať už to byla maturita či učení na zápočty.  vždy je ale dobré si látku dopředu pročíst, aby se člověk vůbec orientoval v látce. jinak by to mohlo způsobit více škody než užitku.

#7 čti si nahlas! jednoduché a velmi prospěšné. když si text čteme "v duchu", zapomeneme informace mnohem rychleji, než kdybychom text četli nahlas.

#8 kartičky s pojmy! pokud se učíte hodně látky, vyzkoušejte si na kartičky napsat důležité pojmy a ověřit si, zda je dokážete vysvětlit. mohou také sloužit jako osnova, ke které se naučíte sami mluvit.

#9 barvy a zvýrazňovače! nejen, že učení bude hned veselejší, mohou vám také pomoci s vybavováním látky.

#10 nájezd na papírnictví! jak jinak si zpříjemnit začátek nového školního roku než nákupem spousty nových sešitů, diářů, penálů a dalších papírnických potřeb? já osobně na to vždycky ujížděla a byl to jeden z mála důvodů, proč jsem se těšila zpátky do školy :) doufám, že několik mých tipů na opravdu povedené sešity se vám bude líbit.
možná tomu nebudete věřit, ale tyhle nádhery jsem našla ve vietnamské prodejně! měli neskutečně hodně motivů, takže jsem pro začátek vybrala tyhle tři. 
další skvělý úlovek se mi povedl v KIKu. námořnické motivy jsou moje srdcová záležitost a to nejen díky tomu, že téma mého maturitního plesu byli námořníci :)
sešity Pigna Nature byly vždycky moje nejoblíbenější a jiné sešity byste u mě dříve ani nenašli! není to žádná nuda a edice Oxygen je také nesmírně povedená.
poslední jsou popořadě úlovky z Tigeru, Levných knih a Ikey. u mě prostě obyčejné sešity a notesy nenajdete :)


doufám, že některé tipy vám pomohou a budu ráda, když mi tady necháte nějakou vaši radu, jak zvládnout strasti školního roku!


11 komentářů:

  1. Parádní tipy ověřené časem, že. Jsem na tom nějak stejně. :-) Především bod číslo jedna je mít na paměti celou vysokou školu. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ztroskotávám už na bodu č. 1 :D Jsem hroznááá a je to čím dál tím horší! Tento rok na to nesmím kašlat, zvlášť pak ke konci si užiju s bakalářkou a dvojema státnicema, ach nee.
    Ty sešity s Londýnem, Paříží a Římem chci! Vybrala bych si přesně tyhle tři :) Já si všechno píšu do notebooku a když to nejde, mám jeden univerzální sešitek na všechno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsme na tom úplně stejně, Ani! musím začít s bakalářkou, dvoje státnice a praxe :/ nebude to sranda...

      Vymazat
  3. Prázdniny utekly strašně rychle:( Mě tedy skupinové učení nepomáhá:D:)
    verranda.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. 9. bod plním na 100%!:) Mé výpisky jsou velice pestrobarevné a u zkoušky si vždycky říkám "No to vím, to byl třetí řádek od zdola. Růžový!" Akorát si občas nevzpomenu, co se tam vlastně psalo:D
    Simushka in Bubblegum

    OdpovědětVymazat
  5. Začátky roku mi vždycky jdou, ale potom moje motiva postupně klesá :D. Doufám, že se to letos aspoň o něco zlepší a budu se více snažit. Se zvýrazňovači souhlasím.. U mě platí- co není zvýrazněno = neexistuje a neučím se to :D. Proto mám občas barevnou celou stranu.

    OdpovědětVymazat
  6. Ten Monet je z Levných Knih??? :O ... To se mi ani nechce věřit, hned zítra vyrážim!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, ano :) snad ho tam ještě ulovíš!

      Vymazat

Děkuji za vaši odezvu!