MENU

pondělí 20. července 2015

DIY nanuky

pěkný večer! každý se s parnými dny vypořádává jinak a dnes vám ukážu, jak si vyrobit vlastní zmrzlinu/nanuky, které vás zaručeně osvěží a přesně víte, co obsahuje. zařadila jsem to mezi DIY, ale napadlo mě vytvořit i kategorii CIY - cook it yourself :D bavilo vás tu čas od času vídat recepty na nějaké pochutiny? :)
jestliže jste milovníci zmrzliny, bude tohle pro vás to pravé smetanové! :) vůbec nepochybuji o tom, že teď v létě se po nich hodně rychle zapráší. opět je to šíleně jednoduché, jak je to u mých DIY zvykem a recept si samozřejmě můžete uzpůsobit na míru svým chutím!

co budeme potřebovat?

tvaroh/bílý jogurt
mražené/čerstvé ovoce (já použila mražené maliny)
cukr/sirup/med
formičky na nanuky

já jsem na základ nanuku zvolila tvaroh, ale určitě by se dal použít obyčejný bílý jogurt, pokud ho máte zrovna po ruce. také si můžete vybrat, zda sáhnete po odtučněném, klasickém nebo plnotučném, to už záleží čistě na vašich preferencích. totéž platí i u ovoce, které budeme přidávat - může být čerstvé, ale stejně tak postačí i mražené. cukr přidávám na oslazení, protože tvaroh jako takový sladký není, takže pokud sladit nechcete, nemusíte. cukr se také dá nahradit jakýmkoliv sirupem, medem atd.
jako první si tvaroh vyšlehejte s cukrem, aby měl malinko tekutější konzistenci a poté přidejte ovoce. já jsem maliny rozemnula na menší kousky, protože mám malé formičky. celou směs jemně zamíchejte.
následuje špinavá práce, čili plnění formiček. směs se snažte do formiček "zatlačit", protože se mohou vytváře vzduchové bubliny. když máte naplněno, dejte na rovný povrch do mrazáku alespoň na 24 hodin, aby řádně ztuhly. čekání je ta nejhorší část! :)
druhý den stačí nanuky vyndat a poplácat se po rameni, jak jste šikovní! :) pokud by vám šli z formy špatně vyndat, nechce je chvíli povolit v pokojové teplotě nebo si opatrně pomozte nožem. zmrzlina na vás bude v mrazáku čekat kdykoliv vás přepadne chuť.



3 komentáře :

  1. mňam, asi k tobě přijedu na návštěvu :D

    OdpovědětVymazat
  2. mnaam♥ vypadají užasně lakávě:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!