MENU

čtvrtek 11. června 2015

DIY pomalovaný hrneček

krásné odpoledne! jaký máte týden? mně se včera povedla zkouška z britských studií za dvě, tak jsem si dnes mohla trochu odpočinout než se začnu učit zase na další ústní. tak jsem využila volného času a pustila se do nějaké kreativní činnosti. té bude také věnován dnešní článek.
vlastnoručně pomalovaný hrníček bude skvělým dárkem či maličkostí, která vám zlepší den. navíc si ho můžete vyrobit přesně podle vašich představ - můžete si na něj napsat své životní motto, namalovat jednoduchý obrázek nebo se pustit do náročnějšího uměleckého díla. fantazii se samozřejmě meze nekladou. opět je to šíleně jednoduché!
co budeme potřebovat?

jednobarevný hrneček
tužka na porcelán
trouba (na zapečení)

výběr hrnečků je plně na vás - můžete si pořídit obyčejné bílé či nějakou barevnou variantu a tomu přizpůsobit barvu tužky na porcelán, mají jich mnoho. já zvolila klasickou černo-bílou kombinaci a tužku na porcelán značky Marabu jsem sehnala v obyčejném papírnictví za 116 Kč. druhou variantou mohou být barvy na porcelán, ale tužka má praktický hrot, s kterým se velmi snadno pracuje. 
tužku je před použitím důležité pořádně protřepat. povrch hrníčků musí být čistý a odmaštěný, aby barva dobře chytala a můžete se pustit do svého veledíla. spoustu inspirace najdete i na internetu, kde jsem se inspirovala i já. hrot po povrchu dost klouže, tak to chce trochu cviku, ale když se vám něco nepovede, dá se to ještě kapesníčkem umazat. následně nechte pár hodin zaschnout a poté se nápis musí "zapéct" v troubě, aby byl nesmývatelný. hrníčky pečte na 160° přibližně 30 minut.
poté, co hrníčky vyndáte, jsou připravené k použití a vaše umělecké dílo by se nemělo smýt dokonce ani v myčce. tak co? vyzkoušíte to také? :)

1 komentář :

  1. To je paráda:) vypadá to krásně a jak moc jednoduché to je!

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!