středa 25. března 2015

knižní okénko

pěkné odpoledne! venku je opět nádherně, tak ihned jak dopíšu článek vyrazíme s přítelem na kola :) dnes si na své přijdou všichni ti, kteří rádi čtou, protože tu pro vás mám několik knižních tipů. pokud by se vám mé knižní okénko líbilo, ráda v něm budu pokračovat a zároveň budu ráda, když mi do komentářů napíšete vaše oblíbené knihy.

KNIŽNÍ OKÉNKO

Gillian Flynn; GONE GIRL - Gone Girl (v českém znění Zmizelá) zažila velký boom v loňském roce. já jsem se rozhodla pro originální verzi v angličtině, abych si zároveň trochu procvičila jazyk a musím říct, že tenhle psychologický thriller se mi dostal pod kůži v pozitivním i negativním smyslu slova. celý příběh se točí okolo manželského páru, Amy a Nicka, který funguje naprosto normálně až do okamžiku, kdy Amy beze stopy zmizí. všechny důkazy svědčí o tom, že za jejím zmizení stojí právě její manžel. ten se snaží obhájit svou nevinnost a postupně odkrývá neuvěřitelné okolnosti jejího zmizení. jakmile se to této knihy začtete, budete mít co dělat, abyste se od ní odtrhli.

Gayle Formanová; ZŮSTAŇ SE MNOU - Zůstaň se mnou je spíše oddechovější, dívčí román, který zvládnete přečíst za jedno odpoledne. hlavní postavou je violoncellistka Mia, která během autonehody ztratí maminku, tatínka i bratra. když se probere, zjistí, že je těžce zraněná, ale nic necítí a není ve svém těle. může přihlížet všemu, co se okolo ní děje a stojí před obrovským rozhodnutím - zůstat nebo odejít? pokud hledáte opravdu nenáročnou knihu a máte rády romantické příběhy s nádechem dramatu, bude to skvělá volba.

Francis Scott Fitzgerald; VELKÝ GATSBY - povědomí o Velkém Gatsbym bude většina z vás mít spíše ze stejnojmenného filmu, který tento román podle mého zpracoval naprosto dokonale. vypravěčem příběhu je mladík jménem Nick, který se do New Yorku přistěhuje kvůli obchodu. jeho soused je záhadný Jay Gatsby pořádající legendární večírky. velmi rychle se stanou přáteli a Nick se snaží Gatsbymu pomoci navázat kontakt s Daisy, Nickovou vzdálenou sestřenicí, do které je zamilovaný. ačkoliv je kniha velmi útlá, obsahuje srdcervoucí příběh nešťastné lásky a tragický konec vás zasáhne jako kulka do srdce.

Elizabeth Gilbertová; JÍST MEDITOVAT MILOVAT - tuhle knihu jsem začala číst teprve před nedávnem, ale je mi svým tématem dost blízká, protože jsem se s hlavní hrdinkou hodně často ztotožňovala. třicetiletá Elizabeth má ve svém životě vše - manželka, dům, skvělou práci, ale přesto se necítí šťastná a snaží se zjistit, kdo je a co doopravdy ve svém životě chce. k tomu jí dopomůže roční cestování a to konkrétně do Itálie, Indie a Indonésie. ukazuje život přesně takový jaký je, ve všech svých podobách. jsem napnutá, zda Elizabeth nakonec najde samu sebe a bude konečně žít spokojený život.

James Frey; MILION MALÝCH STŘÍPKŮ - knihy s drogovou tématikou jsou dost oblíbené a Milion malých střípků mezi ně můžeme zařadit. třiadvacetiletý James Frey se dostane do léčebny a stojí před důležitým rozhodnutím. jeho tělo je kvůli užívání drog téměř nenávratně poškozeno a musí se rozhodnout, zda s drogami pokračovat a nedožít se dalších narozenin nebo svůj život změnit a zbavit se své závislosti. kniha je naturalistická, plná bolesti i lásky a občas to chce i silný žaludek. 


četli jste některou z těchto knih?
doporučte mi nějaké vaše oblíbené knihy!



3 komentářů:

  1. Jé, Káji, máme dost podobný vkus. Jíst, meditovat, milovat jsem četla v angličtině a pak jsem viděla i film, moc se mi to líbilo a asi se na to mrknu znova. Gone Girl jsem dostala jako pozornost, taky v aj, jen jsem se k ní ještě nedostala. Ale film byl skvělej, těším se na to! Na Gatsbyho jako knížku se chystám snad od maturity a to Zůstaň se mnou mám taky na to-read seznamu :) Znáš Vodu pro slony? Nebo Stoletého staříka? To ti zas můžu doporučit já :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak doufám, že se k nim dostaneš, nebudeš litovat! :) Vodu pro slony jsem viděla ve filmové variantě a netušila jsem, že je i knížka - to je skvělá tip! a stařík je na mém to-read listu, ještě jako milion dalších knih, které nemůžu přečíst :D

      Vymazat
  2. Na Gone Girl se budu muset mrknout... Vypadá to hodně lákavě:) Gatsbyho mám rozečteného asi půl roku i přes to, že mé vydání je celkem tenké:D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!