čtvrtek 23. října 2014

nakupování na ebay

přeji krásný večer! poslední týden byl dost náročný a žádné články se tu bohužel neobjevily, ale dnes jsem byla na poslední přednášce a přede mnou je prodloužený víkend, během kterého si vyrazím do Prahy a Drážďan :) a co máte v plánu vy?
článek o nakupování na ebay mám v hlavě už nějakou dobu. je to totiž moje obrovská závislost! a co vlastně ebay je? jedná se o největší světovou aukční síň, kde sežene vše, na co si vzpomenete a za velmi příjemné ceny. aukro je v podstatě jeho malinký český bratříček. pro samotné nakupování je potřeba si založit vlastní ebay účet a mít platební kartu, která bude mít povolené platby do zahraničí. tu následně spojíte s účtem, který si vytvoříte na PayPal a hurá můžete nakupovat :) podrobnější informace určitě najdete na internetu.

výrobky hledáte samozřejmě podle hesel, kategorií a musíte opravdu počítat s tím, že u toho můžete strávit velkou spoustu času, protože nabídka je neuvěřitelně obrovská, takže často jen hledáte, hledáte a hledáte... nakupovat můžete hned (Buy It Now) či můžete danou věc vydražit (Auctions). rozhodně není od věci alespoň trochu ovládat anglický jazyk, abyste předešly nějakým komplikacím ohledně objednávek. vaše "úlovky" si můžete ukládat do wishlistů/watchlistů, kde je budete moci sledovat a zakoupit je klidně později.

dovolím si tvrdit, že většina lidí na ebay nakupuje hlavně kvůli těm zatraceně nízkým cenám! nenechte se ale zmást - mnohdy se tato cena odrazí i na kvalitě výrobků, takže nemůžete čekat, že naušnice za 1 dolar vám během měsíce zčernají či šála není z tak kvalitního materiálu, jak jste si představovali. pár takových nekvalitní výrobků se mi pod ruku dostalo nicméně už kvůli té nízké ceně z toho nemusím mít vrásky. ve většině případů jsem ale velmi příjemně překvapena kvalitou, která je nad očekávání dobrá. 

velmi důležitý bod je samozřejmě CLO a DPH. objednávky mimo EU jsou osvobozeny od DPH do hodnoty 22 euro. clo zaplatíte pokud objednávka přesáhne 150 euro. do těchto hodnot se nezapočítává poštovné. z mé vlastní zkušenosti musím říct, že jsem clo ani DPH u objednávek z ebay neplatila ani jednou a to i když celková hodnota přesáhla danou částku. s prodejcem je také možné se domluvit, aby balík označil jako "GIFT" čili dárek a je tak od těchto poplatků osvobozen.

u svých objednávek se nemusíte bát, že by vám zboží nedorazilo a přišli jste tak o své peníze. ano, může se stát, že se balíček ztratí, také se mi to už několikrát stalo, ale prodejci jsou ve velké většině velice ochotní a dá se s nimi domluvit na vrácení peněz či na opětovném zaslání. průměrná doba dodání je zhruba 3 týdny až měsíc, ale samozřejmě se to může různit.

osobně na ebay nakupuji VŠECHNO! opravdu všechno, na co si vzpomenete... kosmetika, bižuterie, kabelky, šály, organizéry, školní potřeby, kryty na telefon, pomůcky do kuchyně - no ostatně udělejte si obrázek sami :D a to se ani nezmiňuji o tom, kolik položek čítají moje watchlisty, je to opravdu velká závislost a moje pošťačka mě zřejmě už musí nenávidět! 

a co vy? nakupujete na ebay nebo se bojíte?



5 komentářů:

  1. Já se s ebay sžila asi před třemi měsíci a co si budeme povídat - je to droga. :D Zatím teda objednávám jen blbůstky jako kryty na mobil nebo taštičky, ale už čekám i na nějakou korejskou kosmetiku, tak jsem zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já na ebay nenakupuji... teda vlastně jo... :D vždy si najdu věci, které se mi líbí a kamarádovi pošlu odkazy, který mi to objedná... :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ja na ebayi tiež velmi rada nakupujem, a vždy si tam najdem hodne veci, len mne sa proste tak dlho pokial to nie je nutne čakat nechce :D
    Dijoun&Klaudi

    OdpovědětVymazat
  4. Zatím jsem tam ještě nenakupovala, ale pokaždé, když tam jen brouzdám - slintám :-D, myslím si, že jakmile se s tím naučím a začnu objednávat, nepřestanu

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!