MENU

středa 10. září 2014

healthy tips #5

zdravím! poslední dobou hodně často navštěvuji obchody se zdravou výživou či regály s bio produkty v supermarketech. takže co najdete v dnešních tipech? :)
GRANOLA - pod tímto označením se skrývá křupavé zapečené müsli. složení může být hodně rozmanité; ovesné vločky, sušené ovoce, med, ořechy či různá semínka. ideální zdravá a rychlá snídaňová kombinace, kterou jsem si v poslední době zamilovala. na internetu můžete najít spoustu receptů, jak si rychle a jednoduše vyrobit svou vlastní domácí granolu.
SUŠENÉ FÍKY - tyto slaďounké plody určitě všichni znáte hlavně z tropických oblastí a nevím, jak vy, ale já je naprosto miluji! ať už čerstvé či sušené. vysoký obsah cukru slouží jako skvělý zdroj energie a dokáží zasytit na několik hodin! zároveň mají i velký obsah vlákniny a jsou tak přírodním lékem na problémy se zažíváním.
RÝŽOVÝ SIRUP - jak sladit zdravě? možností je spousta a rýžový sirup patří k těm zdravějším alternativám klasického cukru. jestli se ptáte, zda je opravdu vyrobený z rýže, tak ano. barva i konzistence je hodně podobná medu, ale je méně sladký. nemá žádnou pachuť ani aroma a díky nízkému glykemickému indexu ho mohou používat i diabetici.
KONOPNÁ SEMÍNKA - hned ze začátku je potřeba zmínit, že tato semínka neobsahují THC! jsou významným zdrojem vlákniny a aminokyselin, které jsou pro člověka velmi důležité hlavně proto, že si je tělo neumí samo vytvořit. můžete ho zakoupit ve dvou variantách; loupané k přímé konzumaci nebo neloupané, které je třeba pomlít či nechat naklíčit. můžete je přidat do salátů, müsli, těstovin a tak dále... fantazii se meze nekladou a už vůbec ne v kuchyni! :)
CHIA SEMÍNKA - tato "superpotravina" v poslední době zažívá velký boom. já jsem se s nimi seznámila až teď a co jsou vlastně zač? jedná se o drobounká semínka šalvěje hispánské, které měli do svého jídelníčku údajně zahrnovat i Aztékové a Inkové. má výborné hydrofilní vlastnosti a svůj objem dokáží zvětšit až 12x bez žádné dodatečné energie. díky tomu je tělo zevnitř skvěle hydratováno. pokud máte nějaký recept s chia semínky, určitě mi ho napište do komentářů!

4 komentáře :

  1. Musli a semiačka rôzneho pôvodu :D - to je moje! :)
    Fashion Passion by Erika

    OdpovědětVymazat
  2. Já si každé ráno dělám čisté ovesné vločky s mlékem a kousky 85% čokolády. Má oblíbená snídaně. Musli mám ráda, ale radši si ho míchám sama, at vím, kolik přesně tam toho cukru opravdu je :D:)

    OdpovědětVymazat
  3. ach to už je dávno čo som sa zdravo stravovala :D neviem sa k tomu opäť dokopať :)) ale zaujímavé tipy :)) chia semienka som si minule kúpila

    OdpovědětVymazat
  4. a u nás v tescu som granolu nevidela, čo mi až tak nevadí, lebo najradšej si spravím čisté vločky s orieškami, semiačkami, agáve sirupom a bielym jogurtom:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!