MENU

pátek 23. května 2014

skincare routine aneb moje pleťová péče

před námi je víkend, tak se modleme, aby vydrželo to krásné počasí, které bylo celý týden :) mě příští týden čeká několik zápočtů a zkouška, takže ho budu muset pojmout trochu studijně, ale komu by se chtělo, no ne? dnešní (trochu delší) článek bude zaměřený na mou pleťovou péči - jak se o svou pleť starám a jaké k tomu používám produkty. 

ze všeho nejdříve musím podotknout, že pleť mám spíše mastnější s akné, které se mi v poslední době docela daří držet pod kontrolou - to vše jen díky důkladné péči, bez toho to nikdy nepůjde. není nijak zvlášť citlivá, ještě se mi asi nestalo, že by narazila na produkt, po kterém bych se osypala či něco podobného - naštěstí! 

pleť se snažím čistit minimálně jednou denně, v tom lepším případě pak dvakrát a to ráno i večer. používám hloubkově čistící gel pro mastnou a problematickou pleť od La Roche-Posay z řady Effaclar. oproti mycímu gelu Sébium od Biodermy, nemám po umytí pocit pnutí. z téže řady poté použiji pleťovou vodu,  která dočistí případné další nečistoty pleti a zároveň krásně stáhne póry aniž by na obličeji vytvořila film. co se odličování týče, nejraději mám ráda micelární vody, ale samozřejmě sem tam sáhnu po klasických odličovačích (zásadně ne po těch dvoufázových - ty nesnesu). velmi mile mě překvapil gelový odličovač s chrpou od Yves Rocher. odličuji pomocí vatových tamponků a na své oblíbence od Ebelin nedám dopustit. jsou 100% bavlněné, prošívané, netrhají se a prodávají se ve výhodném balení po 140 kusech okolo 35 Kč. hodně dlouho jsem fázi odličování večer zanedbávala a to byla právě ta příčina, proč se stav mé pleti nezlepšoval, i když jsem na něj používala profesionální produkty. je opravdu důležité pleť řádně čistit, protože kromě make-upu se na ni usazuje spousta nečistot z okolí a to ani nemluvím o bakteriích, které si na obličej zaneseme, když si na něj neustále saháme.
dlouho jsem nebyla zvyklá své pleti dopřát potřebnou hydrataci ve formě krémů - myslela jsem si, že mastná pleť přeci žádnou hydrataci nepotřebuje a také jsem na to dost doplatila. ačkoliv mám pleť mastnou, tak je zároveň místy i dost vysušená a kůže se mi dost loupe, zejména pak na nose. po vyčištění pleti tedy nastává čas na mazání. na celý obličej nanáším krém Duo opět z řady Effaclar, který dobře dlouží i jako základ pod make-up a pleť se díky němu tolik nemastí, ale ty další zázraky, které slibuje, se nikdy nekonaly. naprostou novinkou je pro mě oční krém - opět věc, kterou jsem nikdy nepoužívala, ale usoudila jsem, že s dvacítkou na krku je nejvyšší čas začít a proto před spaním mažu oční okolí tímto krémem od Ryoru, který je určený na redukci očních váčků. je velmi příjemný, ale je potřeba ho důkladněji vmasírovat, aby se vsákl. krásně voní a dost se bojím, že tohle balení nespotřebuji ani do své smrti! :D jak už jsem zmiňovala, tak mě trápí i akné a když už se dostanu do fáze, kdy mám na obličeji ošklivě zanícený pupínek, přichází na řadu v všemi známý Sudocrem, který ho vysuší a pomůže s hojením. už jsem o něm psala v článku o pomocnících z lékárny.
nemůžu opomenout peeling a pleťové masky - to jsou samozřejmě věci, které nepatří ke každodenní péči, ale nejsou o nic míň důležité. peeling na odstranění odumřelých kožních buněk si dopřávám zhruba tak jednou do týdne, občas klidně i dvakrát, záleží na tom, v jakém je pleť stavu. oblíbila jsem si scrub od Holika Holika, o kterém si více můžete přečíst v samostatné recenzi. pomalu mi dochází a tak budu hledat nějakou novou alternativu, ale o tom až za chvíli ve wishlistu. pleťová maska je na seznamu v péči o pleť jako poslední, protože na ni si čas najdu maximálně tak párkrát do měsíce. Freeman je výborná značka, co se pleťových masek týče, takže pokud nějakou sháníte, můžete si vybrat z hodně široké nabídky právě tu svou favoritku. já momentálně používám jílovou masku s avokádem a ovesnou kaší, která krásně stáhne z pleti mastnotu.
a jelikož to bylo už naprosto všechno, mám tu nakonec ještě wishlist produktů pleťové péče, které bych si v budoucnu chtěla pořídit, protože jsem na ně četla mnoho zajímavých recenzí nebo je mám sama vyzkoušené a nedám na ně dopustit třeba jako je to v případě micelární vody od Garnier nebo spreje Antiac od Salcury.
doufám, že vás dnešní článek moc nezahltil a budu ráda, když se mi svěříte s vašimi oblíbenými produkty v péči o pleť a popřípadě jak vy bojujete s mastnou pletí :)

5 komentářů :

  1. Krém od La roche posay momentálně testuji a jsem zatím strašně spokojená, i když bych zase neřekla, že by se mi po něm pleť mastila minimálně:)

    OdpovědětVymazat
  2. Mám stejný typ pleti a měla jsem masku od lushe mask of magnaminty a šíleně mi zhoršila pleť měla jsem moc akné.. Bylo to strašné a za tu cenu to byla hrůůza.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. vážně? :/ no to si mě moc nepotěšila... mám vzoreček, tak uvidím, alespoň bych zbytečně nevyhodila tolik peněz.

      Vymazat
  3. Anonymní25/5/14 15:40

    AHOJKY, mohu se tě zeptat pod jakým názvem a kde vyhledáváš takové ty skrvny co máš v záhlaví..nebo jak to nazvat:D prostě to fialové:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!