úterý 6. května 2014

healthy tips #4

pěkný večer! už je to několik měsíců, co jsem se s vámi naposled dělila o své "tipy" na zajímavé a zdravé potraviny či potravinové doplňky, které mohou zpestřit váš jídelníček. pokud tedy rádi zkoušíte nové věci jako já, čtete dál :)
krilový olej - tento doplněk stravy jsem měla možnost vyzkoušet díky DM "skautingu". jedná se o 100% čistý krilový olej (olej z krilu a drobných korýšů - zní to nechutně, ale co bychom pro své zdraví neudělali :D), který obsahuje mastné kyseliny přispívající k normální funkci srdce. doposud jsem žádný takový olej nezkoušela, tak mám alespoň pocit, že pro své srdce dělám něco navíc :) jediné mínus je cena - za 30 tobolek zaplatíte přes 400 Kč.
ovesná kaše - pro nikoho to žádná novinka určitě nebude, ovesná kaše je velmi oblíbená snídaňová klasika. miluju, že si ji můžete vychutnat na milion způsobů a stále můžete vymýšlet nové kombinace. tuhle směs od Marks&Spencer stačí zalít vodou či mlékem dle chuti a dá se uvařit klasicky na plotně i v mikrovlnné troubě. nedopřávám si ji moc často, protože na snídaně nemívám moc času, ale k ideálnímu ránu beze spěchu tahle kaše určitě patří.
jablečná melasa - s tímto produktem jsem se setkala na letošních velikonočních trzích u stánku plného holandských dobrot. zvědavost mi nedala a už jsem si tuhle plechovku nesla domů. je hodně podobná melase, o které už jsem psala tady, pouze je získána z jablek. chutí mi trochu připomíná povidla a dá se klidně namazat na chleba, přidat do kaší k ochucení nebo klidně i k pečeným či grilovaným masům - na to si brousím zuby :)
cizrna - neboli římský hrách. v obchodě jsem po ní sáhla kvůli receptu, který nedávno zveřejňovala Anička. jsem moc zvědavá, jak recept nakonec dopadne v mém podání a zároveň mám v plánu vyzkoušet i další variace této pro mě úplně nové luštěniny. lákají mě například i cizrnové karbanátky falafel! je to právě cizrna, která vegetariánům nahrazuje maso.
nori vločky - asi nikdy by mě nenapadlo, že právě babička bude ten, kdo mě přivede k mořským řasám. tenhle zelený zázrak vám pomůže s trávicími a zažívacími problémy, na které pak můžete konečně zapomenout. vločky v této formě mají opravdu široké využití - můžete si je přisypat do polévek, na brambory i dalších pokrmů. řasa je sice trochu cítit a někdo by s tím možná mohl mít problém, ale pro jejich účinky stojí zato tuhle překážku překonat.

už jste některou z výše uvedených věcí vyzkoušeli? :)
napište mi, jaké jsou vaše "zdravé tipy"!

6 komentářů:

  1. Skvělé tipy..o krilovém oleji a nori vločkách slyším poprvé

    OdpovědětVymazat
  2. Ou tak o krilovém oleji slyším taky poprvé :D To zní drsně, prý z korýšů! A jsem ráda, že jsem tě přivedla na cizrnu, taky sama chystám i další pokrmy s ní.

    OdpovědětVymazat
  3. Cizrnu si zamiluješ! Já ji začala taky před pár měsíci zařazovat a teď ji mám aspoň dvakrát týdně! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak krilový olej je pro mě naprostá novinky a ani mě teda moc neláká, hlavne kvůli ceně :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Super tipy! Cirzrnu mam moc rada (nejake recepty na salat atd mam na http://simplymemecooking.blogspot.co.uk/), takze to novinka neni, ale ty nori vlocky zni hodne zajimave!

    OdpovědětVymazat
  6. cizrnu mám celkem ráda :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!