MENU

pondělí 18. listopadu 2013

pomocníci z lékárny

přeji pěkný začátek týdne! po delší odmlce konečně článek, stydím se, ale nedá se nic dělat :) blog bude prozatím v "omezeném provozu".
v péči o pleť najdeme v obchodech nesmírné množství výrobků. jsou ale produkty, které bývají často opomíjeny, přitom jsou dobře dostupné a především mnohem účinnější než kdejaký produkt z drogérie - mluvím o produktech, které jsou dostupné v lékárnách [ať už volně či na předpis]. za malý peníz dokáží udělat zázrak. pár takových výrobků, které používám, jsem se rozhodla vám v dnešním článku představit a věřím, že některé z nich vám určitě známé budou.

FRAMYKOIN je antibiotická mast, kterou si můžete zakoupit pouze na předpis. bývá často předepisována na problémy s kůží - ať už to jsou plísně či ekzémy, ale používá se i na zhojení menších poranění. pokud vás trápí hnisavé akné nebo rozškrábaný pupínek, stačí malinké množství Framykoinu na ranku namazat a proces hojení je výrazně kratší. samozřejmě ho nelze používat stále, ale při občasných problémech poslouží perfektně. nijak nepáchne, ale je hustší konzistence, připomíná vazelínu. 
LAVOSEPT je dezinfekční roztok ve spreji, díky kterému je aplikace mnohem snazší, protože se může stříkat rovnou na kůži. na rozdíl od Framykoinu není na předpis a mít doma dezinfekci je nezbytná věc. překvapilo mě, že nesmrdí jako klasické přípravky, ale naopak voní a připomíná mi horský vzduch :D dá se používat klasicky k dezinfikování ranek, já ho navíc používám na čištění štětců po každém použití a na zarostlé chloupky.
SUDOCREM je věc už poměrně hodně profláknutá. nese označení "rodinný ochranný krém" a já sama jsem ho začala používat po doporučení známých, kteří ho mažou svému miminku na opruzeniny. opět má hodně široké využití (akné, ekzém, opruzeniny atd.) a pokožku znatelně zklidní. nicméně ho nejde používat během dne nebo alespoň pokud někam chcete jít - hůře se rozmazává, pokožka je po něm bílá a vsakuje se opravdu pomalinku, takže nejlépe použít na noc. na druhé straně je nutno umínit, že pokožku dost vysušuje, ale není to nic, co by se nedalo napravit obyčejným hydratačním krémem.
JARISCHŮV ROZTOK už jsem zmiňovala v říjnových empties. je ideální pro ty z vás s citlivou pletí, ať už máte problém s vyrážkou, akné či ekzémem, jelikož se jedná pouze o roztok kyseliny borité a glycerinu bez jakékoliv parfemace a konzervantů, obsahuje pouze nepatrné množství parabenů. nepoužívám ho pravidelně, spíše jen v období ve formě obkladů, kdy mám citlivější pokožku nebo se mi objeví pupínky a Jarisch mi pomůže dát pleť opět do "dobrého" stavu.  ve výsledku máte vynikající pleťovou vodu za krásnou cenu.

máte s nimi zkušenost? pokud máte také tip na šikovný produkt z lékárny, určitě napište do komentářů! 



6 komentářů :

  1. Jedinou věc, kterou moje pokožka snese je Jarishův roztok. Dostala jsem ho kdysi na zánět v oku, měla jsem si z něj dělat obklady. Ale zůstalo mi toho tolik, že jsem to zkusila dát na pleť. Necítila jsem zlepšení ani zhoršení. Ale sudocrem mi teda paseku na pleti udělal pořádnou :-X

    OdpovědětVymazat
  2. Na roztok jsem slyšela chválu, ale kamarádce hrozně vysušil obličej a z toho bych měla nejspíše strach:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mám mastnější pleť, takže já takový problém nepociťuji :)

      Vymazat
  3. Ten sprej bych chtěla na štětce. Sudocrem používám, Jarischův roztok na mě neměl žádný efekt, prý je to normální u nějakého procenta populace.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný článek, všechny věci, které jsi uvedla bych ráda vyzkoušela, nejvíce asi Sudocrem :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!