pondělí 9. září 2013

healthy tips #3

pěkný večer! jak přežíváte první dny školy? doufám, že zatím bez větších problémů. dnes jsem tu s dalšími "zdravými tipy".
lněné semínko - semínka jako taková jsou pro naše zdraví zdrojem mnoha důležitých složek, ale velmi často jsou opomíjeny. lněné semínko je hodně všestranné. já ho například používám do salátů, při pečení slaného pečiva, na namazaný chléb nebo i do špenátu. využití ale má rozhodně ještě širší, přidat ho lze téměř do čehokoliv. a čím je pro nás tak zdravé? obsahuje velké množství vlákniny a tím pomáhá s trávením, především pak se zácpou.
jablečný ocet - pití jablečného octa jsem odkoukala od své sestry, která ho zředěný s vodou pila vždy jednou denně před jídlem. po pátrání, k čemu je tento ocet vlastně dobrý, jsem zjistila, že opravdu pomáhá při hubnutí (samozřejmě v kombinaci s pravidelným pohybem a úpravou stravy). čistí organismus od škodlivých látek a podporuje tak rychlejší spalování. zároveň má také vliv na zlepšení pokožky.
stévie - sladidlo přírodního původu pocházející ze stejnojmenné rostliny, které nahrazuje klasický cukr. zároveň je ale mnohem sladší a co víc, obsahuje nula kalorií, proto ji ve svých výrobcích místo cukru nahrazuje mnoho firem - v nápojích, pivě ale i mléčných výrobcích.
Akné tea - s problematickou pletí se dá bojovat nejen zvenčí v podobě kosmetiky. existují i doplňky stravy určené speciálně na potíže s akné, viz Akné tea značky Dr. Popov. pravidelným pitím tohoto bylinného čaje přispějete k pročištění organismu a tím ke zlepšení pokožky. 
sandwichový tuňák - ryby by v našich jídelníčcích měly být alespoň dvakrát týdně. pokud si každý z nás sáhne do svědomí, věřím, že těch z nás, kteří toto opravdu splňují, je hodně málo. ryby jsou přirozeným zdrojem jódu a rybí tuk plný esenciálních mastných kyselin je pro náš organismus velmi prospěšný. s výbornou novinkou jsem se setkala v Německu, kde kupuji tyto "kapsičky" s tuňákem. jsou praktické, takže svojí porci ryby si můžete jednoduše a rychle přidat právě do sandwiche, těstovin nebo salátu, opět je využití široké. existují dvě varianty - klasický tuňák v olivovém oleji a druhý se sušenými rajčaty.


6 komentářů:

  1. Vyzkouším určitě akné tea :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty brďo, kde se dá takhle ta stévie koupit? Moc levný to asi nebude, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já ji sehnala klasicky v supermarketu, ale v Německu. u nás jsem ji nesháněla, takže nevím, možná bych zkusila i nějaké obchody se zdravou výživou. drahé to není v poměru kolik toho spotřebuješ.

      Vymazat
    2. Pár zdravých výživ mám oběhaných a na tenhle cukr jsem ještě nenarazila. :(

      Vymazat
  3. Ty kapsičky bych nemohla, moc mi to připomíná ty pro kočku. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!