MENU

středa 12. června 2013

healthy tips #2

všechny zdravím! tenhle týden je trochu náročnější, protože ho trávím u sestry v Liberci, kde mám přijímací zkoušky na VŠ. sestřička samozřejmě nelení a na každý den máme nějaký program, takže na blog teď není tolik času, jak jsem doufala. nicméně ve čtvrtek mě čeká poslední zkouška a v pátek jsem už doma, takže by se články určitě měly později objevovat už pravidelně :) dnes jsem tu v pořadí s druhými "zdravými tipy"!
jeden ze základních kamenů při vaření jsou pro mě rozhodně bylinky. nejenom, že vašemu jídlu dodají úžasnou chuť, ale zároveň obsahují mnoho důležitých složek pro náš organismus - jsou zdrojem přírodních léčiv, které můžeme využít v kuchyni i mimo ni. svou chutí dokáží nahradit sůl a kdejaká další umělá dochucovadla. samotné pěstování není vůbec složité - například v řetežci IKEA sežete "instatní" bylinky [bazalka, koriandr, tymián, máta a další], které si jednoduše sami vypěstujete a budou vám tak kdykoliv k dispozici během vaření.
každý čas od času rád mlsá a některé "cereální" tyčinky mohou přinést více škody než užitku. já jsem si naprosto zamilovala tyto cereální tyčinky z DM anglické značky Doves Farm, které jsou plné vlákniny. jejich výrobky jsou bio a bezlepkové, vhodné pro vegetariány i vegany. můj jasný favorit je butter flapjack - mňam! další výrobky můžete zakoupit na jejich českém eshopu zde.
pamatuju si, že už jako malá jsem vždy pozorovala tátu, jak si každý den dává několik lžic třtinového extraktu. dnes už se nedivím - třtinová melasa je vedlejším produktem výroby třtinové cukru, pochází tedy z původní rostliny, z cukrové třtiny. ne nadarmo je pro své vlastnosti nazývána "černým zázrakem". pomáhá udržovat organismus v kondici a chrání naše tělo před různými chorobami či onemocněními. 
na dobrou vlákninu jsem narazila vlastně úplnou náhodou, když mi došly snídaňové cereálie a hledala jsem nějakou alternativu. bez nějakého rozmýšlení jsem sáhla právě po těchto a od té doby si je kupuji pořád. ve srovnání s ostatními snídaňovými cereáliemi u nás jsou nejméně kalorické, velmi levné a paradoxně mi chutnají asi nejvíc. dají se jíst s mlékem, jogurty nebo samotné, ale hlavní je, že vás opravdu perfektně zasytí a nastartují váš den.
pro mě k létu a horkým dnům patří ovoce. ne vždycky si na ně ale najdu čas, proto je tu perfektní alternativa, která může osvěžit, zasytit a nahradit i mlsání. každý přece známe smoothie - nápoj vyrobený přímo z ovoce. každý dle chuti může použít ovoce, na jaké má zrovna chuť nebo jaké má zrovna po ruce, fantazii a kombinacím se meze nekladou, rozmixovat se dá téměř cokoliv. nebojte se přidat i zeleninu, moje nejoblíbenější kombinace jsou jahoda/hroznové víno, citron/máta/jablko a rukola/mrkev/kiwi. nápoj si podle svého můžete ještě osladit, přidat led nebo zmrzlinu a nebo udělat "milshake" variantu po přidání mléka. 

a jaký je váš zdravý tip? :)

3 komentáře :

  1. pěkný článek, zaujala mě ta vláknina, budu si ji muset pořídit! :)

    OdpovědětVymazat
  2. taky mám tyhle bylinky :-) vypadá to skoro jako u mě :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaši odezvu!